
Živočíšnosť si podáva ruku s excelentným muzikanstvom.
Kto niekedy videl slovenskú Romaniku na pódiu, vie, aký živelný a všeobjímajúci zážitok je to. Na najnovšom albume La Loba sa to i v štúdiu podarilo zachytiť takmer ukážkovým spôsobom.
Už po pár minútach naskakujú asociácie k Zuzane Navarovej či Radúze na ich najlepších albumoch a živočíšnosť si tu podáva ruku s excelentným muzikantstvom. Romanika nikdy nevydrží na jednom mieste: klezmer sa prelieva do rómskeho folklóru, tango strieda čardáš, aby sa o niekoľko minút neskôr rozvinuli jazzové polohy alebo precítené šansónové nálady. A nad tým všetkým sa vznáša hlas speváčky Ildikó Kali, omamný a presvedčivý, personifikovaná sloboda a životná energia.
Nahrávka je skvelou ukážkou aranžérskych schopností producenta Stanislava Palúcha, ktorý na nej prispel svojimi výraznými husľami a mandolínou. Určujúci je tu tiež „francúzsky“ znejúci akordeón Martina Chovanca a nenápadný, ale o to dôležitejší kontrabas Romana Kraica. Farebný výsledok koloruje vstup cimbalu Marcela Comendanta či pohostinná účasť Marty Topferovej.
Chvíle strávené s albumom La Loba skupiny Romanika sú príjemné i vtedy, keď zablúdi do vážnejších tém a opúšťa optimistickú polohu. Aj vtedy sú totiž duchovne osviežujúce a doslova prebúdzajú chuť zájsť si na koncert.